زمان لازم برای مطالعه این مطلب : 3 دقیقه 

بودجه بندی و سهم فصول ریاضی عمومی ۱ و ۲ رشته مهندسی کامپیوتر در کنکور کارشناسی ارشد

ریاضی عمومی 1و2 کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر تا 2 سال قبل سوالات ریاضی از دروسی مانند ساختمان گسسته، آمار و محاسبات مطرح می‌شد. از کنکور سال 97 (یعنی تنها دو سال اخیر) درس ریاضی عمومی 1و2 نیز به سبد دروس ریاضی رشته مهندسی کامپیوتر اضافه شده است. در همین ابتدای امر باید تاکید شود که با توجه به زیاد بودن تعداد دروس تخصصی رشته کامپیوتر، متقاضی‌های این رشته عموما درس ریاضی 1و2 را به دلیل حجیم بودن خود این درس کنار می‌گذارند. این باعث می‌شود که میانگین نمره این درس بسیار پایین باشد. پایین بودن میانگین نمرات داوطلبان کامپیوتر در درس ریاضی 1و2 باعث می‌شود تراز این درس به شدت بالاتر باشد و در سرنوشت داوطلبان تاثیر به سزایی بگذارد.

 

در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر 8 سوال در مجموع از دروس ریاضی 1و2 مطرح می‌شود که سهم هر کتاب 4 سوال است. سطح سوالات ریاضی  آزمون رشته مهندسی کامپیوتر نسبت به ریاضیات برخی دیگر از رشته‌ها مانند MBA بالاتر هست و این باعث می‌شود (این خودش میتونه دلیل دیگه ای به پایین بودن میانگین نمرات و بالا بودن تراز این درس باشه) در هر صورت درس ریاضی در رشته کامپیوتر یک درس درجه2 از دید داوطلبان است و فرصت بسیار عالی برای کسانی است که تیزبین هستند و میدانند در چه جایی باید سرمایه گذاری کنند. برای توضیحات بیشتر راجع به مقایسه سطح سوالات آزمون‌ رشته‌های مختلف به مقاله "سطح سوالات ریاضی عمومی 1و2 در کدام رشته‌ها شبیه هم است؟" مراجعه نمایید.

با بررسی داده‌های دو سال اخیر در بودجه‌بندی فصول ریاضی عمومی1 رشته کامپیوتر متوجه می‌شویم فصول "انتگرال و کاربرد" و "دنباله و سری" احتمالا در آزمون بیشتر تست از ریاضی 1 را دارند. فصل "اعداد مختلط" نیز به طور متوسط 1 تست داشته است. (فصل اعداد مختلط در همه رشته‌های فنی مهندسی همواره یک تست را دارد)

با نگاهی گذرا روی داده‌های این دو سال بودجه‌بندی فصول ریاضی عمومی 2 رشته مهندسی کامپیوتر متوجه می‌شویم سهم فصل "انتگرال خط و سطح" از سایر فصول بیشتر خواهد بود و 3 فصل 2 تا 4 ریاضی 2 در این دو سال یک یا 2 سوال داشته‌اند.

[5:14 PM, 7/18/2019] Mari 																						
									    </article>
									</div><!-- .post-item end -->
																														<div class= ثبت نظر جدید